tiistai 9. heinäkuuta 2013

Designista piittaamaton henkilö poikkesi mööpelikauppaan


Tapahtumalla oli arvaamattomia seurauksia... Kuuden viikon päästä keittiössä oli ensin tyhjää ja sitten pahvilaatikoita, joiden kyljessä oli tässä taloudessa ennen näkemätön nimi.


Availin paketteja jännittyneenä - onkohan se sellainen kuin haaveilin???



ON SE, ihan just semmoinen kuin pitääkin!



Pirkka. Ilmari Tapiovaara 1955.


Mutta ei auttanut sertifikaatti, ei. Joku oli tössinyt ja pahasti. Pöytä keikkui. Mööpelikaupan asentaja kävi paikalla mittanauhan kanssa; yksi jalka oli 3 mm lyhyempi kuin muut. Viikon päästä tulivat uudet jalat ja luulin, että homma on kunnossa. Asentaja vaihtoi jalat ja käänsimme pöydän oikeinpäin.

Oli kuuma, aurinkoinen päivä ja rullaverho ja tavallinen verho olivat kiinni. Kuinka sattuikaan, että niiden raosta tuli pöydälle aurinkoviiru. Huomasin saman tien, että pöydässähän on lommo! Tehdas on kiinni heinäkuun... Jokohan syyssateiden aikaan minulla on merkkinsä mukainen korkealuokkainen ja virheetön desingkalusto???


Yhden virheen voi korvata pahoittelulla, mutta kahta ei. Siispä jännitän myös sitä, minkälaisen hyvityksen Artek minulle keksii.

4 kommenttia:

Kotivalo kirjoitti...

No voi harmitus. Kyllä kalliin designin pitääkin olla priimaa! Mutta uskon kyllä, että saat hyvityksen. Mä tykkään muuten ihan hirveästi tuosta Pirkasta. Olen jotenkin niiiin viiskytlukuun kallellaan muutenkin nykyään =)

Sesse kirjoitti...

Harmituksia tuollaiset jutut :( Toivottavasti saat hyvitystä. Sisustuslehdissä olen nähnyt tuollaisia :)

Hurmioitunut kirjoitti...

Mielettömän nätti ruokailuryhmä/kalusto ja ihanat värit!! Tuollaista en ole aiemmin nähnytkään ja ottaisin mielelläni itsellenikin jos keittiö olisi hieman suurempi. Mutta kuinka voi olla noin huono tuuri että samalle asiakkaalle sattuu kaksi epäonnista tapausta :/ Toivottavasti Artek hoitaa pahoittelut tyylikkäästi... Jäämme siis odottamaan...
Mukavaa kesäiltaa :)

Kuukki kirjoitti...

Kotivalo, olen samaa mieltä! Mikä itu olisi muuten ostaa kallista designia. Ihanaa, että sinäkin tykkäät Pirkasta ;-) 50-luvulla on tehty kaikenlaista kivaa...

Niinpä, Sesse, mutta joku hyvitys onneksi tulee! Minäkään en ollut nähnyt Pirkkaa muualla kuin lehdissä ennen kuin menin koeistumaan sitä ;-)

Kiitos hietzu! Pirkkaa on useita pituuksia, minun on 150 cm x 80 cm ja se on ihan hyvän kokoinen, kolme mahtuu istumaan molemmin puolin. Olen tainnut rauhoittua vuosien myötä, kun en edes hermostunut asiasta ;-) Hyvitys on tulossa, se on ihan mukava juttu.